چای سنتی واچیش چیست ؟
چایی بهاره با طعم و مزه اصیل و قدیمی چای دستی لاهیجان ، معطر ، تلخ مزه و دارای مزه گس که باعث شده محصولی متفاوت از تمام محصولات کارخانه ای حال حاضر بازار باشد.
این چای که با برگ های گلچین شده سبز چای در یک کارگاه تازه تاسیس و با روش های سنتی و بسیار بهداشتی ساخته میشود دارای ویژگی های خاص زیر میباشد :

1- خرید برگ سبز چای در اینکارگاه کاملا بصورت برگ ای گلچین بوده و از کشاورزان محلی فقط برگ های با کیفیت و تازه بهاره که با دست چیده شده اند خریداری می شود.

2.مرحله ی پلاس که مرحله مهمی در طعم سازی و کیفیت نهایی محصول میباشد به روش اصیل و قدیمی یعنی بصورت پلاس طبیعی در محیطی کاملا بهداشتی و ایزوله از ورود افراد غیر پرسنل و البته بدون دخالت دستگاه انجام میشود. اتفاقی که سهم زیادی در طعم خاص ، تلخ گس چای سنتی واچیش دارد.برگ های سبز چای بر روی طبقاتی از پارچه کنفی در هوای ازاد قرار میگیرند تا بطور کاملا طبیعی پلاسیده شوند

3. مرحله مالش که در قدیم توسط دست کشاور انجام میشده در کارگاه چای سنتی واچیش توسط دستگاه مالش خاصی انجام میشود که کاملا شبیه ساز مالش توسط دست انسان میباشد و برگ ها رو بدون خرد کردن و ریز شدن لول میکند. از مزایای این دستگاه میتوان به بهداشتی کردن مرحله مالش اشاره کرد.

4.برگ های مالش شده و لول شده باز بصورت کاملا طبیعی و روال سنتی به قسمت تخمیر برده میشوند تا در هوای خنک و بدون نور مرحله تخمیر را پشت سر بگذارند .

5. مرحله خشک کردن چای با حرارت بسیار پایین تر از کارخانجات و در زمان بیشتر به جهت حفظ کیفیت انجام میشود

6. در مرحله اخر نوبت به تمیز کردن چای از ساقه های بزرگ میرسد که البته کارشناسان ما در کارگاه چای سنتی واچیش بر این باور هستند که وجود اندکی ساقه باعث ایجاد طعم گس و دلنشین چای خواهد شد و به همین دلیل شما در لای برگ های لول و خشک شده چای سنتی واچیش حتما ساقه های ریز و باریک چای هم خواهید دید.

خدا رو هزار مرتبه سپاس که محصل نهایی محصولی است که رضایت تقریبا تمامی خریداران را فراهم نموده و اکثر قریب به اتفاق خریداران بر این عقیده بودند تا مدت ها بود محصول چایی با این کیفیت ننوشیده اند.

برا خرید چای سنتی واچیش میتوانید به صفحه اینستاگرام لاهیج تیستر مراجعه نموده و از مزایای ارسال رایگان خرید یک کیلو چای به تمام نقاط ایران برخوردار شوید.
.
در پایان توجه شما را به روش دم آوری صحیح چای سنتی واچیش چایی با کیفیتی بهتر و قیمتی کمتر از چای دستی جلب میکنیم

1 . چای را هیچ وقت نشوئید .
2. چای خشک باید در ظرف در بسته و به دور از رطوبت و نور نگهداری شود .
3 . بهتر است ا ز آب آشامیدنی که فاقد سختی بیش از حد است
برای دم آوردن چای استفاده شود.
4. پیش از ریختن چای در قوری ، قوری را با مقداری آب جوش آبکشی نمائید تا گرم شود،
با این کار چای بهتر و زودتر دم می آید.
5 . به ازای هر فنـجان چای ، دو قــاشق غذا خوری سر پر چای خشک در قوری بریزید.
6 . پس از جوش آمدن آب کتری 30 ثانیه به آب استراحت داده تا از قل قل بیفتد سپس آن را
داخل قوری به چای اضافه کنید .
7 . قــوری را حداقل 20 دقــیقه روی حرارت بخار آب کتـری یا سماور قرار داده و روی آن
پـارچه تمیز بگذارید و مراقب باشید چای در قوری نجوشد .
8 . از ریختن مجدد چای خشک روی چای دم کشیده قبلی اکیدا خود داری نمائید .
9 . در صورتی که در نظر است چای برای مدت بیشتری گرم نگه داشته شود ،
پس از دم کشیـدن تفــاله را جدا نموده و چای را در قوری گرم دیگری بریزید .