نویسنده : صاحبه خوشدل اختصاصی واچیش

خورشت_بامیه
گوشت قیمه ای 250 گرم
بامیه حدود بیست عدد
پیاز درشت یک عدد
سیر چهار حبه
گوجه رنده شده دو عدد
رب گوجه و نمک و فلفل به میزان لازم
ابغوره ی تازه نصف فنجان
لپه نصف لیوان
برای تهیه خورش بامیه ابتدا پیاز را نگینی خرد میکنیم در قابلمه ریخته با یک قاشق روغن سرخ میکنیم. وقتی پیاز کمی طلایی شد، گوشت را اضافه میکنیم. بعد از اینکه گوشت را کمی تفت دادیم سیر خرد شده را اضافه میکنیم.
یک قاشق مربا خوری زردچوبه و رب را هم به مواد اضافه کرده و آب رو هم به مقدار کافی برای پخت گوشت میریزیم و میذاریم تا حدود یک ساعت و نیم بپزد. بستگی به پخت گوشت داره. گوشت که تقریبا پخته شد بامیه های سرخ کرده را داخل گوشت و گوجه رنده شده را هم اضافه میکنیم.
نمک و آب غوره تازه را هم می افزاییم یک کوچولو هم زده و درب خورشت را میذاریم تا جا بیوفته. فقط خیلی مراقب باشید. هم زدن زیاد و کم آب بودن خورشت و شعله زیاد گاز باعت له شدن و از ریخت افتادن بامیه ها و خورشت میشه.

باید دقت کنید آب خورشت بامیه مناسب باشه که هی آب نریزید. نیم ساعت هم برای بامیه کافیست که بپزه البته اگه بامیه کوچک و خوبی باشه. وقتی خورشت جا افتاد با پلوی میل کنید. برای خوشمزه تر شدن خورشت توصیه می کنیم مانند خورشت قیمه داخل خورشت بامیه هم لپه بریزید.
برای اینکار لپه را از قبل بخیسانید سپس با مقداری آب و نمک بپزید و در مراحل پایانی آماده شدن خورشت آنرا به خورشت اضافه کنید.