از قدیم گفته اند که مد تکرار می شود و هر چند سال یک بار مدهای قدیمی بر می گردند. شاید چند دهه قبل را خاطرتان باشد که رستوران ها تنها غذای ایرانی سرو می کردند و معدود جاهایی که فست فود داشتند و ساندویچ سرو می کرند، ساندویچ را در کاغذهای کاهی می پیچیدند و نوشابه های شیشه با نی حکم بهترین نوشیدنی را داشت. ظروف رستوران ها هم محدود بود و به ظرف های روحی یا چینی محدود می شد. تا اینکه زمان بیشتری گذشت و پیتزا و فست فود شد محبوب همگان و رستوران های ایرانی جای خود را به رستوران های ایتالیایی و اروپایی دادند و سبک و سیاق سرو غذا هم متفاوت شد. اما در این چند سال اخیر خلاقیت رستوران های ایرانی دوباره رونق را به این رستوران ها برگردانده و غذاهای نوستالژیک و منوهای قدیمی با قدرتی بیشتر از قبل کارشان را از سر گرفته اند. البته که دیگر غذاها را ساده و بدون دورچین سرو نمی کنند، سرو متفاوت غذا یکی از این خلاقیت ها بوده، ظروف سرو غذا را متفاوت کردند و ظروف روحی شیک جای خود را پس گرفته اند و بشقاب های گل سرخ که در کودکی همه ما بودند زینت بخش میزهای رستوران ها شده اند. اگر شما هم به این سبک غذاها علاقه دارید این مقاله را از دست ندهید تا با رستوران های متفاوت در سرو غذا آشنا شوید.

رستوران ایرانی و سرو غذا در ظروفی متفاوت

رستوران مس توران
یکی از رستوران های متفاوت در سرو غذا که بنیان گذار این کار بود و ریسک سرو متفاوت غذا را به جان خرید رستوران مستوران است که سطح قیمت بالایی دارد و از رستوران های خوب تهران به حساب می آید. مستوران غذاهایی با کیفیت در ظروف فلزی و لیوان های شیشه ای یزرگ سرو میکند. نه تنها ظروف سرو غذا مستوران خاص است بلکه دکور زیبایی هم دارد. حوض سفالی، ریسه های رنگی و منوی این رستوران در عین حال که مدرن و لوکس هستند، یادآور خاطرات خوشی از سبک ایرانی هستند.
آدرس: رستوران مس توران. میدان نیاوران، ابتدای خیابان باهنر، جنب مهمانسرای وزارت امور خارجه

رستوران روحی
رستوران روحی یکی از پیشروترین رستوران های متفاوت در سرو غذا بوده است. ظروف سرو غذا این رستوران در ابتدا کاملا خلاقانه بود و غذاها را در ظروف روحی سرو می کنند و نوشابه های کوکا را با یخ در لیوان های فلزی نوستالژیک قدیمی می ریزند و به هیچ عنوان از چنگال استفاده نمی کنند. سرو متفاوت غذا در رستوران روحی فقط به ظروف آن محدود نمی شود. در روحی غذاها را با درپوش های فلزی می آورند تا غذا سرد نشود و از بیسکوئیت مادر که محبوب خیلی از ما است استفاده می کنند و در کنار چای تافی کام می گذارند. قطعا دلیل موفقیت و محبوبیت این رستوران را فقط نمی توان منوط به ظروف سرو غذا و غذاهایش گذاشت، رستوران روحی خیلی خوب حس نوستالژیک مردم را قلقلک داد نتیجه ی خوبی هم از این ریسک پذیری خود گرفت.
آدرس: رستوران روحی. شهرک غرب، خیابان سیمای ایران، ساختمان آ.ب، طبقه اول

آشپزخانه قیمه قورمه
یکی دیگر از رستوران های متفاوت در سرو غذا که خیلی زود خودش را در مردم جا انداخت آشپزخانه قیمه قورمه است، البته این جا رستوران نیست و تهیه غذاست و غذاهایش همان طور که از نامش پیداست تنها به خورشت قیمه و خورشت قرمه سبزی محدود می شود. البته سطح قیمت این آشپزخانه به نسبت دیگر کترینگ ها بالاست اما برای این کار دلیلی دارند و آن این است که غذاها را در ظروف روحی برایتان ارسال می کنند که هر قابلمه هم در یک بقچه گل گلی پیچیده می شود و طرف برای شما به یادگار می ماند.
آدرس: آشپزخانه قیمه قورمه. هفت تیر، جنب هتل مروارید،کوچه شاهد،پلاک 2

رستوران قابلمه
رستوران های متفاوت در سرو غذا تا یکی دو سال گذشته خیلی محدودتر بودند اما امروزه که امتحانشان را پس داده اند و جایشان را در بین مردم باز کردند، تعدادشان در حال افزایش است. رستوران قابلمه هم یکی از این رستوران هاست که سرو متفاوت غذا را الگوی کار خود قرار داد. باید قبول کنیم ته دیگ یکی از جذاب ترین بخش های غذای ایرانی است و قابلمه خوشمزگی را به حد اعلا رسانده است «پرس ته دیگ با سس خورشت» اتفاقی است عالی که حتما باید امتحان کنید. رستوران قابلمه غذاهایش رو در چینی های گل قرمز و قابلمه های روحی سرو می کند که لذت غذا خوردن را چند برابر می کند.
آدرس: رستوران قابلمه. بلوار اندرزگو خیابان سلیمی شمالی پلاک119


رستوران ایرانی چارگاه
رستوران چارگاه هم سرو متفاوت غذا را در دستور کارهایش غذا داده و بسیار هم در این کار موفق بوده است. برای تمامی وعده های غذایی می توانید به چارگاه بروید و ظروف سرو غذا متفاوت این رستوران را ببینید و لذت ببرید. از کله پاچه گرفته تا انواع کباب و دیزی را به زیبایی دیزاین می کنند و همراه با انواع ترشی و چاشنی، عرقیجات مفید ایرانی و سبزی تازه برایتان می آورند. نان تازه از تنور درآمده اشتهای هر آدمی را باز میکند و چارگاه این را خوب می داند برای همین نان تنوری تازه همراه با ظروف ترشی بزرگ برایتان می آورند و بوهای خوشمزه ای که در رستوران پیچیده شما را مجاب می کنید تا غذاهایی متفاوت سفارش دهید و از طعم آن ها لذت ببرید.
آدرس: رستوران چارگاه. ولیعصر، نرسیده به میدان تجریش، روبه روی خیابان زعفرانیه

رستوران گیلکی می لاکوی
رستوران می لاکوی از آن دسته رستوران هاست که غذای محلی گیلانی را در چینی های گل قرمز سرو می کند. این ظروف که ما را به قدیم و و خاطراتمان می برند به طرزی جالب انگار تاثیر خوبی هم در طعم غذاها دارد. دکور این رستوران همچون رستوران های شمال چوبی است و از طروف سنتی استفاده می کنند. رستوران می لا کوی در عین مدرن بودن غذاهای شمالی بسیار خوشمزه ای سرو می کند که سبب شده طرفداران خوبی هم پیدا کند.
آدرس: رستوران می لاکوی. خیابان ایرانشهر شمالی ، پایین تر از پارک هنرمندان ، خیابان اراک ،پلاک 24

رستوران خان جان
رستوران خان جان انواع غذاهای ایرانی که از نواحی مختلف ایران هستند را سرو می کند. این رستوران هم غذاهایش را در ظروف روحی جذاب سرو می کند. خان جان دکوری جالب دارد که در نگاه اول شاید فکر کنید این رستوران قدیمی باشد چون کف پوش ها، جعبه های نوشابه شیشه ای و … کاملا یادآور آن روزهاست اما با دقت بیشتر متوجه می شوید که این رستوران امروزی و بسیار هم شیک است.
آدرس: رستوران خان جان. ولنجک خیابان چهاردهم مرکز خرید توچال طبقه دوم

رستوران مرشد
مرشد یکی از رستوران های نام آشنا برای هر تهرانی است و با آوردن این اسم ناخودآگاه به یاد غذاخوری مرشد در بازار بزرگ تهران می افتیم. مرشد یکی از قدیمی ترین رستوران های تهران است که در ابتدا در کوچه ذغالی ها نزدیک امام زاده صالح است شروع به کار کرد و خیلی زود دوغ های غلیظش طرفداران پروپا قرصی پیدا کرد. سینی های بزرگ مسی مرشد یکی از جذابیت های این جاست که حجم غذایش برای چهار نفر مناسب است.در ظرف کوچکی مسی روغن کرمانشاهی و کره محلی ریخته شده و سر تمام میزها دست به دست می چرخد تا همه بتوانند از عطر و مزه ی آن لذت ببرند. تمام این عوامل سبب شد تا مرشد این شعبه جدید را افتتاح کند و موفق هم باشد.
آدرس: مرشد. نیاوران، بعد از جماران، نبش کوچه دلشاد، پلاک 2

رستوران اصیل
هر روزه رستوران های زیادی افتتاح می شوند و شاید هیچ وقت اسم خاصی از خود به جای نگذارند، اما بعضی از رستوران ها هستند که خیلی زود موفق می شوند و یک شبه راه صد ساله را طی می کنند. قطعا این موفقیت بی دلیل نیست و دلایلی زیادی در پس آن داشته است. اصیل غذاهایی با کیفیت دارد و غذا را در ظروف مسی و سینی های کوچک سرو می کند. ته دیگ سیب زمینی یکی از جذاب ترین اتفاق هایی است که در رستوران اصیل رخ می دهد. اگر اهل تنوع هستید و دوست دارید مزه های جدید را امتحان کنید قابلی پلو که غذای مردم افغانستان است را سفارش دهید و از مزه ی خوش آن لذت ببرید.
آدرس: اصیل. قیطریه ،پایین تر از پارک ،جنب بانک پارسیان

رستوران گشت
رستوران گشت هم ظروف سرو غذا متفاوتی دارد و هم منوی غذایی خاصی دارد و تمامی غذاهایش از غذاهای سنتی ایران و شهرهای مختلف ایران است. غذاهایی که در رستوران های کمی در تهران می توان پیدا کرد. غذاهایی از غرب ایران گرفته تا شرقی ترین نقاط ایران را می توان در گشت پیدا کرد که شاید اسمشان هم به گوشتان نخورده باشد. سرو متفاوت غذا در گشت تنها به ظرف هایش محدود نبوده و این دلیل خوبی برای موفقیت این رستوران است. در گشت انواع ترشی، خوراک های خوشمزه، نان محلی، سبزی و … در ظروف مسی سرو می شود و طعم و خاطره ای خوب در ذهنتان به یادگار می گذارد.
آدرس: رستوران گشت. بلوار آفریقا، بین گلشهر و ناهید شرقی، کوچه گلفام، مجتمع تجاری امیر