وب‌سایت شور و شیرین: حتی با تجربه ترین آشپزها ممکن است هنگام آشپزی، اشتباه کنند. از بیش از حد پختن غذا گرفته تا بیش از حد نمک زدن، ممکن است، غذا بدمزه شود. قبل از اینکه غذایتان را دور بریزید، چند ترفند زیر را به کار برید. ممکن است، طعم غذایتان را بهبود بخشد.

چگونه خطا‌های آشپزی خود را اصلاح کنیم؟

1- ترشی بیش از حد غذا

اگر غذایتان را به اشتباه خیلی ترش کردید، با افزودن کمی جوش شیرین و یا شکر به آن از میزان اسیدی و یا ترشی آن بکاهید.

2- شیرینی بسیار

برای برطرف کردن غذایی که بسیار شیرین شده است، به آن کمی لیموترش و یا سرکه بزنید. چربی‌هایی مانند روغن زیتون یا کره نیز می‌توانند طعم شیرین غذا را برطرف کنند.

3- سبزیجات بیش از حد پخته

سبزیجاتی که بیش از حد پخته شده‌اند را می‌توانید به شکل پوره درآورده و به آنها کمی نمک، روغن زیتون و یا کره بزنید. همچنین سبزیجات پوره شده را می‌توان با کمی عصاره مرغ و کمی خامه، به صورت سوپ درآورد.

4- شوری بیش از حد

آب بیشتر به غذا بزنید و یا کمی شکر یا سرکه به آن بیفزایید. گاهی اوقات هم می‌توانید از سیب زمینی پوست کنده و یا سس برای برطرف کردن شوری غذا استفاده کنید.

5- پاستای نرم شده

پاستا و یا ماکارونی بیش از پخته و نرم شده را با روغن زیتون، تفت دهید تا کمی سفت شود و خود را بگیرد. سپس برای طعم بهتر، به آن پنیر پارمسان بیفزایید.

6- مواد غذایی گلوله شده

گاهی اوقات هنگام آماده سازی خمیر، مواد آن به صورت گلوله در می‌آید، برای برطرف کردن آن، می‌توانید گلوله خمیر را از الک بگذارنید و صاف کنید.

7- نان خشک

نان‌های خشک را می‌توانید با زدن یک لایه کره یا روغن زیتون به روی آنها و قرار دادنشان در فر با دمای 163 درجه سلسیوس، ترد و قابل خوردن نمایید. حتی می‌توانید این نان‌ها را به همراه سوپ، مصرف کنید. یا می‌توانید آنها را به شکل سوخاری درآورید.

8- مرغ بیش از حد پخته

وقتی مرغ بیش از حد می‌پزد، می‌توانید آن را به ورقه‌های نازک برش زده و با روغن زیتون، ریحان، آویشن، ترخون و کمی نمک و فلفل مخلوط کنید. به مرغ، سس و سبزیجات سالاد زده و آن را به صورت سالاد مرغ مصرف کنید.

9- میوه‌های بسیار رسیده

این میوه‌ها را نیز می‌توانید با وانیل و یا آب لیمو، قابل خوردن نمایید. کمی شکر و دارچین به آنها زده و پس از اینکه به خوبی ترکیب کردید، مصرف کنید.

10- بازگرداندن طراوت به برگ‌های کاهو

برگ‌های کهنه کاهو را می‌توانید با قرار دادن آنها در آب اسیدی شده به مدت 20 دقیقه، دوباره با طراوت کنید. برای درست کردن آب اسیدی، کمی سرکه، یا لیموترش به آب خنک بیفزایید.