گوگل تاکنون در زمینه‌های مختلفی که هیچ ارتباطی با جست و جوی اینترنتی ندارند کاوش کرده است؛ اما منابع وب‌سایت The Information ادعا می‌کنند که این شرکت اخیرا در مسیر بسیار عجیبی قدم برداشته است که چیزی نیست جز حوزه‌ی کاری فست فود.

براساس گزارشی از وب‌سایت The Information، گوگل قصد داشته که یک رستوران غذاهای گیاهی را خریداری کند.
این طور که به نظرمی‌رسد، مسوولان گوگل سعی کرده‌اند رستوران «غذاهای غیرممکن» (Impossible Foods) را به ازای مبلغی میان ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار خریداری کنند. غذاهای غیرممکن یک رستوران نوپا است که غذاهای گیاهی جایگزین گوشت و لبنیات ارایه می‌دهد. بزرگ‌ترین دستاورد این رستوران جوان تاکنون یک چیزبرگر گیاهی بوده که به ادعای آنها مزه‌ی آن شبیه چیزبرگر واقعی (تصویر پایین) است. اگر این شایعه درست باشد، علت تغییر نظر گوگل این بود که رستوران غذاهای غیرممکن قیمت بالاتری از مبلغ پیشنهادی گوگل برای فروش در نظر گرفته بود.

گوگل رستوران میخرد

اصلا مشخص نیست که چرا باید گوگل بخواهد به سراغ خوردنی‌ها برود؛ هرچند که این شرکت در گذشته در زمینه‌ی مواد غذایی فعالیت کرده بود. به عنوان مثال، «سرگی برین» (Sergey Brin)، یکی از بنیان‌گذاران گوگل، به پروژه‌ای برای تهیه‌ی برگر از سلول‌های ساقه کمک مالی کرده بود. البته منطقی‌ترین توضیح می‌تواند این باشد که اقدام گوگل برای خرید این رستوران در علاقه‌ی جدید گوگل به پروژه‌های بشردوستانه ریشه دارد. اگر ایده‌ی غذاهای غیرممکن فراگیر شود، رژیم‌های غذایی سالمی برای مردم به ارمغان می‌آورد. نمی‌توان با قاطعیت گفت که گوگل همچنان به دنبال خرید یک حوزه‌ِ تجاری جایگزین است، اما حداقل اگر در آینده پی بردید که گوگل به عرصه‌ی پخت و پز پا گذاشته شگفت‌ زده نخواهید شد

منبع : دیجی مگ – engadget