اگر هنگام پخت مرغ برای گرفتن بوی زهم آن پیاز، برگ بو یا نظایر آن را ندارید میتوانید از هویج استفاده کنید. برای از بین بردن بوی گوشت گوسفند یا مرغ هنگام پخت، چند شاخه رزماری به مواد گوشتی اضافه کرده و بعد پخت از دورن ظرف خارج کنید. یکی از روشهای از بین بردن بوی بد مرغ این روش بسیار ساده و ابتدایی در تهیه مرغ می باشد.ابتدا مرغ را تکه تکه کرده دو عدد پیاز را رنده کرده با نمک و زغفران آب شده و یک قاشق غذا خوری آبلیمو مخلوط میکنیم. سپس در یک قابلمه یک لایه مرغ چیده و مقداری از مواد را روی آن می ریزیم به همین روش ادامه می دهیم تا مواد تمام شود سپس مقداری روغن اضافه و مرغ را دم می اندازیم و زیر قابلمه را کم کرده تا بپزد.برای از بین بردن بوی نامطبوع مرغ، روش های مختلفی وجود دارد؛ در ادامه به برخی از این راهکارها اشاره می کنیم:

1- مرغ را در سس یا آب لیمو بخوابانید.

2- با گیاهانی مانند رزماری، سیر و پیاز مرغ را طعم دار کنید تا بوی آن از بین برود.

3- در زمان کباب کردن، لیمو داخل مرغ قرار دهید.

4- در زمان سرخ کردن، زنجبیل به آن اضافه کنید.

5- در زمان خواباندن مرغ، از سیر رنده شده زیادی استفاده کنید.

6- یک شب قبل، کمی نمک روی تکه های مرغ بپاشید و در صافی قرار دهید تا آب آن خارج شود. روز بعد خوب آن را بشویید. مرغ را ابتدا در کره تفت دهید و سپس روال پخت را ادامه دهید. تکه های مرغ را به مدت ۳۰ دقیقه در آب لیمو، سرکه یا زردچوبه بخوابانید.

7- در آب مرغ در حال پخت، یک عدد سیب، ۲ چوب دارچین، چهارعدد میخک، کمی زنجبیل و یک چهارم پیمانه سرکه اضافه کنید تا بوی نامطبوع مرغ از بین برود.

سرویس آشپزی نوداد (سکوی اجتماعی خبر)