اگر بخواهیم منوی خوب را تعریف کنیم، ابتدا باید از تاثیر آن در یک رستوران بگوییم.
منو در رستوران، در چند وجه عمل می کند. اولین عملکرد آن، اطلاع رسانی به مشتریان در مورد لیست پیش غذا ها، نوشیدنی ها، غذاهای اصلی و دسر ها است و دومین عملکرد آن، تعیین افراد، وسایل، مواد و هر آنچه در آشپزخانه مورد نیاز است و همچنین سبک و دکوراسیون رستوران.

تاثیر منو بر فضای داخلی رستوران:
اگر مدیر رستوران وسعت دید مناسبی داشته باشد، منو در سبک و دکوراسیون فضای داخلی رستوران نیز تاثیر گذار است، برای مثال سِرو غذاهایی که از یک فرهنگ خاص سرچشمه می گیرند در فضایی مرتبط با همان فرهنگ، می تواند یک جذابیت ویژه برای رستوران به ارمغان بیاورد و حتی موجب موفقیت کسب و کار شود.

و اما آنچه در این مطلب مورد نظر است، بیان زوایای منوی خوب از دیدگاه مشتری است
منوی خوب
باید به صورتی باشد که مشتری را سردرگم نکند و دسته بندی صحیح غذاها در منو رعایت شده باشد.
ذکر مواد مورد استفاده در غذاها در کنار نام و تصویر غذا، امکان انتخاب راحت تری را به مشتری می دهد. در صورتی که مشتری مجبور به رعایت رژیم غذایی مشخصی باشد، می تواند با مشاهده مواد اولیه غذا ها، غذای مناسب خود را انتخاب نماید و نیازی به سوالات پی در پی برای یافتن غذای مناسب از پیش خدمت ها نمی باشد.

منوی خوب
انواع سالاد ها را در خود جای داده است. شاید سالادها به نسبت زمانی که برای آماده سازی آن صرف می شود، سود مناسبی برای رستوران نداشته باشند اما برای مشتری فواید زیادی دارد. با توجه به گرایش مردم به انتخاب رژیم های غذایی فیبر دار، عدم وجود سالاد، فقدان بزرگی در منو است و همچنین حق انتخاب را از مشتری سلب می کند.
شرح دقیق مقدار غذا، راهنمایی مناسب در انتخاب غذا برای مشتری است، زیرا به راحتی متوجه علت تفاوت قیمت های یک نوع از غذا می شود. نوشتن یک نفره یا دونفره بودن غذا نیز مناسب است اما اگر وزن یا حجم ماده اصلی غذا را درج کنید، بی شک درک بهتری از حجم غذا را برای مشتریانتان فراهم کرده اید.
دقیقا آنچه را در منوی خود درج می کنید، انجام دهید. کیفیت، کمیت، نحوه پخت و حتی ظاهر غذا، باید با تصویر منو هماهنگی کامل داشته باشد. عدم انجام آنچه بیان داشته اید با آنچه ارائه می دهید شهرت مناسبی برای رستوران به ارمغان نمی آورد.

kouroshvip