يکي از دغدغه هاي خانم ها پس از بارداري سوزاندن چربي‌هايي است كه طي 9 ماه در بدن انباشته شده‌اند. كار سختي است. اين چربي‌ها براي زنان بازيگر هم مشكل‌ساز است.

در اينجا به برخي روش‌هايي كه آنها بعد از زايمان در پيش گرفته‌اند تا به سايز قبلي خود بازگردند، اشاره مي‌كنيم.

رژيم شماره 1

آنجلينا جولي، بازيگر معروف هاليوود، بعد از آنكه فرزندان دوقلوي خود را به روش سزارين به دنيا آورد، حتي يك دقيقه از رژيم‌گرفتن غفلت نكرد. برخلاف زناني كه به فرزندشان شير مي‌دهند و شيردهي خوب در كاهش وزنشان موثر است، متاسفانه اوشيردهي را آغاز نكرد بنابراين كار سخت‌تري در پيش داشت.

او حتي قبل از تولد فرزندانش هم ماهي سالمون در وعده صبحانه مصرف مي‌كرد و بعد از زايمان نيز غذاي اصلي روزانه او ماهي سالمون، سبزي‌هاي گريل‌شده، پنير سفيد كم‌چرب و ميوه‌هاي تازه بود. او در حال حاضر به وزن قبل از بارداري خود بازگشته و از آنجا كه دوست دارد دوباره باردار شود، مصرف ويتامين‌هاي مخصوص پره?ناتال (مولتي‌ويتامين‌هايي كه قبل از دوران بارداري بايد آنها را مصرف كرد) را آغاز كرده است.


رژيم شماره 2

جنيفر لوپز بعد از به دنيا آوردن فرزندان دوقلويش، 23 كيلوگرم اضافه وزن پيدا كرد اما 7 ماه بعد اندام او دقيقا مثل قبل از بارداري‌اش بود.

به گفته خودش، تنها رمز موفقيت او ورزش است. او طي اين مدت حداقل روزي 3 ساعت ورزش متناوب داشت.

در كنار ورزش، رژيم مشهور كم‌قند را انتخاب كرد. در طول روز ميزان مصرف كالري دريافتي‌اش از 1400 فراتر نرفت و مصرف هر نوع شكلات، شيريني يا حتي ميوه‌هاي خشك براي او ممنوع شد. طي 7 ماه، او 18 كيلوگرم وزن كم كرد.

رژيم شماره 3

ماه نوامبر 2010 «اشلي سيمسون» فرزند خود را به دنيا آورد و به شكلي باورنكردني دوباره به وزن قبل از بارداري خود رسيد.

وي براي رسيدن به اين هدف دستورات «جكي كلر» را كه يك متخصص تغذيه قديمي و حرفه‌اي با شعار آشتي‌دادن مردم با موادغذايي سالم و پيروي از تعادل غذايي است، اجرا كرد. اين خانم جوان همچنين اقدام به تاسيس رستوراني كرد كه منوي آن شامل غذاهاي آماده با ميوه و سبزي‌هاي فصل، ماهي و غذاهاي كم‌چرب است.

او در دوران بارداري عادت‌هاي بدي مثل مصرف زياد فست‌فود پيدا كرده بود كه بعد از زايمان با كنارگذاشتن آن و مصرف بيشتر نان سبوس‌دار و ميوه در وعده صبحانه و ورزش توانست اضافه وزن بعد از بارداري‌اش را از بين ببرد.

رژيم شماره 4

کريستينا آگيلرا در ماه ژانويه 2008 فرزند خود را به دنيا آورد، به دليل مصرف بالاي شكلات در طول دوران بارداري 18 كيلوگرم اضافه وزن داشت كه مجبور شد آن را با رژيم سخت در كنار ورزش پايين آورد، ولي طي 4 ماه بعد از زايمان، فقط ميوه و سبزي‌ و آب فراوان مصرف مي‌كرد. كريستينا تمام موادغذايي پركالري از جمله گوشت قرمز، ماهي و نان را از برنامه غذايي‌اش حذف كرد و براي تسريع روند كاهش وزن، رو به ورزش شديد آورد، يعني 90 دقيقه تمرين شديد بدني 5 بار در هفته.

رژيم شماره 5

جسيكا آلبا 4 ماه بعد از زايمان توانست وزن اضافه خود را پايين آورد. او براي اين منظور رژيم گوشت مرغ و سبزي‌ را انتخاب كرد. اين موادغذايي انرژي‌زا‌ اما كم‌كالري هستند. وي در طول روز فقط سبزي‌هاي برگ‌سبز، گردو يا يك مشت تخمه مي‌خورد و ميان‌وعده‌هايش هم شامل تخم‌مرغ آبپز بود. او در كنار رژيم غذايي، ورزش را هم به برنامه روزانه‌اش افزود؛
10 دقيقه پياده‌روي روزانه روي تردميل،
10 دقيقه دويدن و يك ساعت بدنسازي و تمرين ورزش‌هاي رزمي البته همراه با نوشيدن آب فراوان، از اسرار كاهش وزن اوست.