به گزارش خبرنگار بازار باشگاه خبرنگاران ، یکی از تفریح‌های ما ایرانی‌ ها ، چیزی که هر خانواده ای حداقل در طول سال چندین بار آن را تجربه می کند غذا خوردن بیرون از منزل است.

با توجه به تعدد رستوران ها در سطح شهر ، خانواده‌ها با توجه به سطح درآمدشان به سراغ یکی از این رستوران‌های می‌روند. اما به غیر از داشتن غذاهای خوش طعم ، برای انتخاب یک رستوران مناسب بایستی به چه نکاتی توجه داشته باشیم :

اول ، رعایت بهداشت

رعایت اصول بهداشتی از سوی کارکنان یک رستوران بایستی کاملا مشهود باشد . در رعایت نکات اولیه ای چون داشتن کلاه و دستکش و البته لباس‌های یکدست، تمیز و با رنگ روشن و پاک کردن سریع میز غذایی که پیش از این مشتری دیگری از آن استفاده کرده است، از سوی کارکنان بایستی دقت کرد.

دوم ، آشپز خانه شفاف

رستوران‌هایی که آشپزخانه و بخش سرو غذایشان قابل‌مشاهده است و مشتری می‌تواند در جریان تمام مراحل تهیه غذا قرار بگیرد ، برای انتخاب مناسب‌تر هستند .

سوم ، میزهای شفاف

از آنجا که سطوح پلاستیکی آلودگی‌ها را به خود جذب می‌کنند، در یک رستوران مناسب میزهای شیشه‌ای وجود دارد ، تا به راحتی تمیز شوند.

چهارم ، مشتری مداری

مناسب بودن وضع ظاهری کارکنان و پاسخگو بودن آن‌ها در برابر مشتری از ویژگی‌های یک رستوران خوب است. آن‌ها باید با کمال ادب و احترام به درخواست‌های مشتری پاسخ دهند و به شکایت‌های احتمالی آن‌ها رسیدگی کنند.

و همچنین حضور مسوول رستوران در سالن رستوران و در کنار که مشتریان نشانه آن است که رستوران به مشتریانش اهمیت می‌دهد و همواره در پی بهتر شدن ارائه خدمات است.

پنجم ، تناسب در انتخاب غذاها

بیشتر غذاهای موجود در منوی رستوران‌ها، غذاهای سرخ شده، چیپسی یا بسیار چرب هستند. در حالی که در منو غذای یک رستوران خوب برای حفظ سلامت مشتریان ، تناسب میان غذاهای گریل، سرخ شده، کبابی یا پخته در نظر گرفته شده است.

و بسیاری از رستوران‌ها از صفت «دوبل» برای برخی از غذاهایشان استفاده می‌کنند که این کار به غیر از اضافه دریافت کردن پروتئین و کربوهیدرات فایده دیگری ندارد.

و در نهایت در یک رستوران خوب بوی غذا سالن غذاخوری را فرا نمی گیرد ؛

سیستم تهویه یک رستوران بسیار مهم است زیرا در غیر این صورت بوی انواع غذاها در سالن غذاخوری پخش می‌شود و مشتریان نخواهند توانست ، از غذایشان لذت ببرند .