در این مطلب به نقل از ایران ناز میخواهیم طرز تهیه یک غذای خوشمزه و مجلسی با مرغ را به شما آموزش بدهیم. اگر در فریزر خانه‌تان گوشت مرغ دارید هیچ وقت نگران «چی بپزم» نباشید. با گوشت مرغ می‌توانید انواع غذاهای لذیذ و سریع را تدارک ببینید. این‌بار یک غذای خوشمزه با مرغ را برایتان درنظر گرفته ایم. با ما همراه باشید و طرز تهیه سینۀ مرغ‌ شکم‌پر را امتحان کنید.

مواد لازم برای تهیه غذای خوشمزه با مرغ

سینۀ مرغ بدون استخوان: دو عدد (۵۰۰ گرم)

پنیر خامه‌ای: یک‌چهارم پیمانه (۵۶ گرم)

پودر سیر: یک‌دوم قاشق چایخوری (۲ گرم)

پیازچه: یک ساقه خرد‌شده

نمک و فلفل سیاه آسیاب‌شده: به مقدار لازم

گوجه‌فرنگیِ خشکِ کنسرو‌شده در روغن زیتون (sun-dried tomatoe): یک‌چهارم پیمانه (۵۶ گرم)

پنیر موزارلای رنده‌شده: یک‌دوم پیمانه (۵۰ گرم)

اسفناج‌های کوچک (بچه اسفناج): چند برگ

گشنیز یا جعفری خرد‌شده: کمی برای تزئین

سینه‌های مرغ بدون استخوان را روی تختۀ آشپزی قرار دهید و روی آن‌ها پلاستیک فریزر پهن کنید و آن‌ها را با بیفتک‌کوب بکوبید تا نازک شوند. ضخامت سینۀ مرغ بهتر است در حدود یک سانتی‌متر شود.

سینه‌های مرغ را کنار بگذارید و به‌سراغ تهیه سس بروید. مقداری پنیر خامه‌ای، پودر سیر، پیازچه خرد‌شده و نمک و فلفل سیاه را با هم مخلوط کنید. این سس را روی سینه‌های مرغ نازک‌شده بمالید.

گوجه‌فرنگی‌های خشکِ کنسرو‌شده در روغن زیتون را خرد کنید و روی سس بریزید و روی سینه‌های مرغ کاملاً پخش کنید. حالا پنیر موزارلای رنده‌شده را روی مرغ‌ها پخش کنید و چند برگ بچه اسفناج روی موادتان بگذارید و کمی نمک و فلفل سیاه بپاشید. در این مرحله سینه‌های مرغ را به‌آرامی رول کنید و در لبه‌های رول خلال‌دندان فرو کنید تا رول مرغ شما باز نشود

کمی روغن زیتون در تابه بریزید و رول‌های شکم‌پر را روی حرارت متوسط به بالا سرخ کنید تا همه جای رول طلایی‌قهوه‌ای شود. شعله را خاموش کنید و ظرف را ۳۵ تا ۴۰ دقیقه در فری با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد (۳۵۰ درجه فارنهایت) قرار دهید.

بعد از این مدت ظرف را بیرون بیاورید و کمی جعفری یا گشنیز روی رول‌ها بپاشید. ۱۵ دقیقه صبر کنید و اجازه دهید تا رول‌ها خنک شوند و بعد آن‌ها را برش بزنید. می‌توانید این غذا را با انواع سبزیجات بخارپز یا گریل‌شده سرو کنید.

نوش جان!
منبع
/www.irannaz.coml