محبوب ترین برند شکلات دنیا برای شما کدام است؟ خب جای تعجب ندارد که همین الان اسم شکلات محبوب خود را بگویید زیرا شکلات در زمره محبوب ترین نوع خوراکی‌ها در سراسر جهان قرار دارد. جای تعجب نیست که مردم عاشق شکلات هستند، زیرا سالیان سال کشت شده و مردم هنوز هم عاشق آن هستند. در بسیاری از انواع خوراکی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد، از کیک و موس گرفته تا شکلات داغ و براونی‌ها. در مناسبت‌های مختلف از شکلات استفاده می‌شود، از عید و روز ولنتاین گرفته تا زمانی‌که نمی‌خواهید دست خالی نزد شخصی بروید و یک جعبه شکلات با خودتان می‌برید. هنر استخراج شکلات از کاکائو در آمریکا ایجاد شد و به سرعت در دیگر نقاط جهان منتشر شد.

به جرأت می‌توان گفت یکی از بهترین کشفیات بشر در صنایع غذایی، یافتن روش استخراج شکلات از کاکائو است. تعداد محدودی از برندهای شکلات در این کار خوب عمل می‌کنند و در سراسر دنیا شناخته شده هستند. پس با ما همراه باشید تا ۱۰ محبوب ترین برند شکلات دنیا را بشناسید.

۱۰. کیت کت (Kit Kat)

کیت‌کت نوعی ویفر بیسکویتی با روکش شکلات است. این ویفر شکلاتی در انگلستان ساخته شد و اکنون توسط شرکت نستله و شرکت شکلات اچ‌بی ریس تولید می‌شود. کیت‌کت در بسته‌های دو یا چهار تکه به بازار عرضه شده است و طعم‌های مختلفی دارد، شیری، نعناع، کوکی و خامه.

مطلب مرتبط: ۲۳ فایده شکلات تلخ برای سلامتی، پوست و مو

۹. مارس (Mars)

شکلات مارس نخستین بار در بریتانیا تولید شد. برندهای خواهرخوانده‌ی آن، ‘راه شیری’ و ‘۵ ستاره’ هستند. شعار ‘لذتی که قابل اندازه‌گیری نیست’ مورد توجه زنان و کودکان قرار گرفت.

۸. گلکسی (Galaxy)

برند شکلات گلکسی در طعم‌های متنوعی وارد بازار شده است، شکلات شیری، میوه و مغز آجیل و …

۷. کدبری (Cadbury)

شکلات کدبری یک شرکت بریتانیایی است که از ۲۰۱۰ به تملک یک شرکت آمریکایی درآمده است. این شرکت در بیش از ۵۰ کشور دنیا فعالیت دارد.

۶. تابلرون (Toblerone)

شکلات تابلرون یک برند سوییسی است که به‌خاطر مثلثی بودن آن، منحصر به فرد است.

۵. پتچی (Patchi)

این شکلات محبوب، لبنانی است. پتچی اکنون در ۲۹ کشور جهان عرضه می‌شود. این برند در خاورمیانه بسیار شناخته شده است و یک برند لوکس محسوب می‌شود که ۵۰ گونه‌ی مختلف دارد، از جمله پوست پرتقال، پشمک، چیز کیک و ….

۴. گیلیان (Guylian)

شرکت بلژیکی گیلیان به‌خاطر تولید شکلات‌های صدفی مغزدار به شهرت رسید. یک شرکت از کره جنوبی در سال ۲۰۰۸ این شرکت را خرید.

۳. جیراردلی (Ghirardelii)

شرکت شکلات جیراردلی در ۱۸۵۲ تأسیس شد. این شرکت، سومین قدیمی‌ترین شرکت شکلات‌سازی امریکا است. این شرکت در زمره‌ی معدود شرکت‌هایی در امریکا است که تمام فرآيند تولیدش در اختیار خود شرکت است.

۲. لیندت اند اشپرونگلی (Lindt & Sprungli)

شرکت سوئیسی لیندت اند اشپرونگلی در ۱۸۳۶ شروع به فعالیت کرد. این شرکت به‌خاطر شکلات لیندور خود به محبوبیت دست یافت، این شکلات از یک پوشش شکلات سخت تشکیل شده است که مغزدار است و شکلات لطیفی در دل خود دارد. این شکلات‌ها در پوشش‌های رنگی عرضه می‌شوند که نشان دهنده‌ی طعم آن‌ها است.

۱. فررو روشر (Ferrero Rocher)

فررو روشر، پرفروش‌ترین برند شکلات دنیا است. این شرکت در رشد اقتصادی چین نقش بسزایی داشته است، زیرا چین به کسب و کارهای خارجی اجازه داد به ارتقای اقتصاد این کشور بپردازند.

ترجمه: تحریریه سایت کسب و کار بازده – فاطمه بختیاری دزفولی
منبع: trendingtopmost