به گزارش فودنا۵۰۰ نفر از شخصیت‌های برجسته فرانسه از جمله هنرمندان، دانشمندان و فعالان زیست محیطی در نامه‌ای که در این ارتباط منتشر کرده‌اند، اعلام کردند: دلایلی اجباری برای کاهش مصرف گوشت حیوانات در فرانسه وجود دارد و ما بر این باوریم که هر انسانی می‌تواند قدمی قابل توجه در این راه بر دارد.

این افراد که برخی از آن‌ها خود گیاهخوارند از مردم خواسته‌اند تا از خوردن هر گونه گوشت و ماهی در دوشنبه‌های سال ۲۰۱۹ میلادی خودداری کنند.

در نامه منتشر شده از این افراد، رییس حفاظت از پرندگان فرانسه اعلام کرده در جهت گرایش مردم به گیاهخواری می‌توانیم همگی تلاش کنیم تا حداقل کیفیت غذایی را از جنبه کمّی ارتقا دهیم.

از هفته آینده قرار است کمپین “دوشنبه‌های سبز” به طور رسمی اجرا شود.

چندین سازمان‌ غیردولتی و نهاد مردمی برای افزایش آگاهی‌های کشور فرانسه از نیاز به تغییر عادات غذای به دلایل “زیست محیطی، سلامتی و حفاظت از حیوانات” این کمپین را حمایت کرده‌اند.

امید می‌رود علاوه بر امضای ۵۰۰ نفر از شخصیت‌های برجسته فرانسوی، بین ۵۰ تا ۵۰۰ هزار تن از مردم این کشور نیز از روز دوشنبه خوردن گوشت و ماهی را متوقف سازند.

این کمپین توجه‌ها را به کشاورزی صنعتی که عامل اصلی جنگل‌زدایی، گرمایش جهانی، صید بی‌رویه ماهی‌ها که اکوسیستم‌ها را نابود می‌سازد، خطرات ابتلا به سرطان مربوط به مصرف گوشت قرمز و نیز آسیب دیدن حیوانات جلب می‌کند.

به شرکت‌کنندگان در این کمپین دستورالعمل‌هایی برای یافتن جایگزین‌هایی به جای گوشت داده می‌شود.

به گزارش نیوز بیزر، این کمپین از “دوشنبه‌های بدون گوشت” که برای ۲۰ سال در حدود ۴۰ کشور اجرا می‌شود الگو گرفته و ماهی را نیز به این الگو اضافه کرده است.