در زندگی جزئیات کوچکی وجود دارد که نشان دهنده شخصیت شماست. خیلی از این چیزها حتی خارج از کنترل ما هستند. استادان روان شناسی و محققان اجتماعی به این نتیجه رسیده اند که مدل غذا خوردن و نظرتان درباره غذاها، اطلاعات زیادی درباره شخصیت شما می دهد.

در این بین، بعضی از افراد سریع و تند غذا می خورند و بعضی دیگر کند و آرام. بعضی افراد در هر قاشقی که غذا می خورند، تکه ای از همه محتویات غذایشان را در آن می گذارند و بعضی از افراد همه محتویات غذا را به صورت جداگانه از هم می خورند. در ادامه مطلب، نتایج پژوهش های جالبی را درباره رابطه نحوه غذا خوردن افراد و شخصیت شان خواهید خواند.

اگر به آرامی غذا می خورید

اگر شما جزو گروهی باشید که غذای تان را به آرامی می خورید، به این معناست که شما جزو افرادی هستید که واقعا از غذا خوردن لذت می برند و هیچ عجله ای برای تمام کردن آن ندارند. شما سعی می کنید از هر دقیقه از زندگی لذت ببرید و هیچ عجله ای برای تمام کردن کارها ندارید.

شما بر این باور هستید که کاری که عالی اما دیرتر انجام شود، بسیار بهتر از کاری است که با عجله انجام شود. در ارتباط با افراد مختلف شما فقط در زمان حال زندگی می کنید. در ضمن، فردی مبارزه گر هستید اما در عین حال زمان ها را لذت بخش می گذرانید.

شاید بتوان گفت که شما ساعت درونی ندارید و این موضوع گاهی باعث عصبانیت دیگران می شود چون شما توجهی به زمان ندارید اما لطفا اجازه ندهید این اتفاق شما را از شخصیت واقعی تان دور کند. فقط حواس تان باشد سرعت زندگی از شما بیشتر نشود و شما عقب نمانید.

اگر تند غذا می خورید

کسانی که غذایشان را به تندی می خورند و با سرعت هرچه تمام تر غذای شان را تمام می کنند، معمولا کسانی هستند که بیشتر کارهای شان را قبل از اتمام مهلت آن، انجام می دهند. این ویژگی باعث می شود که مدیرتان در سر کار عاشق شما باشد.

شما فردی هستید که با یک دست دو هندوانه بر می دارید و تمایل به رقابت سالم در شما وجود دارد و مغز شما حدود 10 قدم جلوتر از وضعیت فعلی شما کار می کند. در ارتباط با افراد دیگر، شما معمولا نیازهای دیگران را بر نیازهای خودتان مقدم می دانید و شاید بتوان گفت طبیعت شما به نوعی محافظه کارانه است. تند غذا خوردن نشان می دهد که شما برای خودتان وقت کافی در نظر نمی گیرید پس لطفا از این به بعد حواس تان باشد که برای نیازهای خودتان هم وقت صرف کنید و لطفا با سرعت زیاد زندگی نکنید و گاهی سرعت را آهسته کنید و از لحظه ها لذت ببرید.

اگر نمی گذارید که غذاها با هم قاطی شود

اگر شما جزو افراد تفکیک کننده باشید یعنی این که هیچ علاقه ای ندارید تا محتویات غذا در داخل بشقابتان با یکدیگر تماس داشته باشند، شما دوست دارید همه چیز تمیز و مرتب باشد و از موقعیت های در هم بر هم به شدت اجتناب می کنید.

در خانه شما معمولا جزو افرادی هستید که ظرف ها را می شویید یا خانه را تمیز می کنید اما اگر با افراد خانه به مصالحه برسید، شما فردی هستید که می توانید مسئولیت ها را تقسیم بندی و برنامه ریزی کنید. مغز شما همیشه در حال درست کردن یک فهرست از کارهاست و همین موضوع باعث می شود که در موقعیت های مختلف مضطرب نشوید. اگر کمی یاد بگیرید که انعطاف پذیر باشید به احتمال زیاد از زندگی بیشتر لذت می برید.

اگر عاشق غذاهای آبکی هستید

اگر جزو این دسته از افراد باشید، سوپ، دیزی و غذاهای مایع را بیشتر دوست دارید و اغلب غذای تان را با صدا می خورید! شما شخصیت آزاد و رهایی دارید و اغلب توجهی به این ندارید که دیگران درباره شما چه فکری می کنند و کاری را انجام می دهید که خودتان آن را دوست دارید و این چیزی است که اغلب آدم ها شما را به خاطرش تشویق می کنند. شما در مقابل دیگران فردی بسیار رک هستید.

اگر عاشق تست کردن غذاهای جدید هستید

اگر شما جزو این دسته از افراد باشید، یعنی در زندگی هیچ وقت خسته و کسل نمی شوید و به شدت تمایل به انجام کارهای ریسکی دارید. در محل کار شما از طرح ها و ایده های نو اصلا نمی ترسید و این روحیه جسورانه شما باعث می شود اغلب افراد دوست داشته باشند که با شما ارتباط برقرار کنند. فقط لطفا حواس تان باشد که به دیگران فشار نیاورید تا مانند شما جسور و شجاع بشوند زیرا همه افراد این روحیه را ندارند.

اگر 2 غذای مختلف را با هم نمی خورید

اگر شما جزو این دسته از افراد باشید یعنی تمایل دارید اولا مواد غذایی را در بشقاب تفکیک کنید و دوما تا یک بخش را تمام نکرده باشید، سراغ بخش دیگر نمی روید. شما فردی هستید که به جزئیات توجه می کنید و هیچ وقت مسائل مختلف را با هم ارتباط نمی دهید.

افراد دیگر ممکن است درکی از روش شما برای انجام کارها نداشته باشند و شاید گاهی به این روش شما وسواس هم بگویند. شما فرد بسیار با دقتی هستید و در محیط کار اغلب ستایش می شوید چون به همه جزئیات توجه کامل دارید. فقط به خاطر توجه زیاد به جزئیات سعی کنید خیلی برای دیگران بیگانه نشوید. برای روابط بهتر با دیگران سعی کنید کمی صبورتر و انعطاف پذیرتر شوید.

اگر محتویات غذا را با هم مخلوط می کنید

افراد در این دسته همه محتویات غذا را با هم مخلوط و سعی می کنند در یک قاشق از غذا همه چیز وجود داشته باشد. به طور مثال هم سالاد شیرازی باشد و هم برنج و قرمه سبزی! اگر این گونه اید یعنی شما فردی بسیار قوی و قادر به انجام همه کار هستید. در محل کار رئیس شما دوست تان دارد زیرا می داند شما تمایل به دریافت همه مسئولیت ها دارید.

شما فردی هستید که به شدت رفتار دوستانه دارد. شما ارتباط سالمی با افراد مختلف و دوستان تان دارید و برای همه آدم های مهم زندگی تان وقت می گذارید. شما فردی هستید که کارها را بیش از حد توان تان انجام می دهید و انتخاب این که کدام کار را اول شروع کنید کمی برای شما سخت است پس بهتر است در زندگی کمی اولویت های خود را مشخص کنید.

اگر غذا را پیش از خوردن دسته بندی می کنید

این دسته از افراد قبل از شروع غذا، همه محتویات بشقابشان را به اندازه های مناسب برای جویدن و در دهان گذاشتن آماده می کنند. اگر جزو این دسته از افراد هستید، یعنی آینده نگرید و هر حرکتی را در آینده با توجه به حرکت قبل از آن پیش بینی می کنید.

در محیط کار شما معمولا رویاهای بزرگ دارید و به شدت تلاش می کنید تا پله های ترقی را طی کنید. در ارتباط با دیگران شما دوست دارید قرار ملاقات ها از قبل مشخص شده باشد و برای زندگی تان اهداف بزرگی دارید. فقط لطفا حواس تان باشد اهداف تان باعث نشود که از زمان حال لذت نبرید. از زمان حال لذت ببرید و همچنین در مسیر رسیدن به اهدافتان هم همیشه سعی کنید از لذت بردن غافل نشوید.

روزنامه خراسان – فرنگیس یاقوتی
منبع: littlethings.com