در این که همه‌ی انسان‌ها به دنبال بهترین غذاها هستند شکی نیست و به همین دلیل است که صنعت بزرگی برای عرضه‌ی بهترین غذاها در بهترین رستوران‌ها شکل گرفته است. اما آیا فقط کیفیت و مزه‌ی غذا اهمیت دارد؟ به طور حتم نه! چون غذا خوردن در کنار یک منظره‌ی زیبای طبیعی دلچسب‌تر از یک رستوران با فضای بسته است. شما تا چه اندازه به محیط رستوران اهمیت می‌دهید؟ حاضرید در زیر دریا یا معلق در آسمان غذا بخورید؟ اگر علاقه به این نوع مکان‌ها دارید پس ادامه‌ مطلب را بخوانید.

رستوران زیر دریایی مالدیو
رستورانی به نام «Ithaa Undersea» در جزایر مالدیو در عمق ۵ متری دریا ساخته شده است که سقف آن شیشه‌ای است و میهمان‌های رستوران به راحتی می‌توانند آبزیان دریا را در اطرافشان تماشا کنند. جالب است که ساخت این رستوران زیر دریایی هزینه‌ای بالغ بر ۵ میلیون دلار در پی داشته است. آب‌های اطراف جزایر مالدیو به زلال بودن شهرت دارند و به همین دلیل تماشای کوسه‌ها و انواع دیگر ماهی‌ها در این رستوران به راحتی امکان‌پذیر است.


رستوران قصر یخی فنلاند
رستوران «LumiLinna Snowcastle» در کشور فنلاند از فرصت طبیعی آب و هوای سرد منطقه استفاده کرده و غذا خوردن در یک محیط کاملاً یخ زده و برفی را به میهمانان پیشنهاد می‌دهد. در هنگام ورود، اصلاً به درآوردن پالتو یا کت خود فکر نکنید چون داخل هم به اندازه‌ی کافی سرد است. خوشبختانه غذای سرو شده گرم است اما دمای داخل رستوران در ۵ درجه‌ی سلسیوس حفظ می‌شود. نکته‌ی جالب توجه این قصر یخی موقتی بودن آن است، یعنی هر سال دوباره بازسازی می‌شود چون بعد از دوره‌ی سرویس‌دهی آن بین ماه‌های ژانویه تا آوریل دوباره یخ‌ها آب می‌شوند.

عجیب و غریب‌ترین رستوران‌های جهان


رستوران درختی تایلند
اقامتگاه‌های لوکس برند «Soneva» همه در کنار آب‌های فیروزه‌ای اقیانوس ساخته شده‌اند و چندین ویلا و رستوران هم در جزایر زیبای تایلند متعلق به این برند هستند. از کارهای جالب این شرکت خدمات اقامتی و تفریحی، می‌توان به احترام آن به محیط زیست از طریق ممنوع کردن استفاده از بطری‌های پلاستیکی اشاره کرد. نصف درآمد حاصل شده از فروش آب‌ آشامیدنی در شیشه‌های عرضه شده توسط این برند وقف پروژه‌ی جهانی آب می‌شود تا کمکی به مردم کشورهای درگیر با بحران بی‌آبی شود.

جدای از این پروژه‌ی کمک به محیط زیست، یکی از رستوران‌های تحت مدیریت این برند با نام «The Dining Pod Koh Kood» در بالای یک درخت ساخته شده است. البته استفاده از نام رستوران با توجه به ابعاد آن و تنها یک میز قابل رزرو آن شاید درست نباشد. رسیدن به این رستوران کمی زحمت دارد اما در بالا می‌توان از تماشای منظره‌ی دریا و جنگل لذت برد و بهترین غذاهای تایلندی را امتحان کرد.

عجیب و غریب‌ترین رستوران‌های جهان


رستوران صخره‌ای زنگبار
خانه‌ای قدیمی ساخته شده روی صخره‌ای در کنار ساحل Michanvi Pingwe در کشور زنگبار، حالا به یکی از بهترین رستوران‌های غذای دریایی این کشور تبدیل شده است. این خانه در اصل محلی برای استراحت ماهیگیران محلی بود. زمان‌هایی که سطح آب پایین رفته باشد، مسافران می‌توانند تا رستوران را پیاده‌روی کنند اما در هنگام بالا آمدن آب مجبور به استفاده از قایق‌ها هستند.

رستوران صخره‌ای سوئیس
رستوران «Aescher Wasserauen» در سوئیس، یکی از نفس‌گیرترین منظره‌ها را در میان رستوران‌هایی در نقاط عجیب دنیا دارد. در ابتدا باید با یک تله‌کابین مرتفع که خود به تنهایی شگفت‌انگیز و ترسناک است، به بلندای کوه‌های آلپ بروید و سپس مسیری را تا رسیدن به این رستوران که یک اقامتگاه تابستانی هم است پیاده‌روی کنید. تماشای شیب تند دامنه‌ی کوه و منظره‌ی دره‌ی عمیق آن واقعاً لذت‌بخش است.

عجیب و غریب‌ترین رستوران‌های جهان

رستوران گلخانه‌ای هلند
این سازه‌ی شیشه‌ای قبلاً یک گلخانه بود، اما حالا به یک رستوران متفاوت تبدیل شده است. رستوران «De Kas Amsterdam» در هلند طرفدارن زیادی دارد و به طور حتم دکوراسیون و موقعیت آن بی‌تاثیر نبوده است.

رستوران غاری ایتالیا
شاید رستوران‌های صخره‌ای زیادی در دنیا وجود داشته باشد اما این یکی با بقیه تفاوت دارد. رستوران «Grotta Palazzese Puglia» درون یک غار آهکی در کنار دریا ساخته شده و فقط از ماه مه تا اکتبر، یعنی در زمانی که دریا طوفانی نباشد غذا سرو می‌کند. این رستوران ایتالیایی از قرن ۱۸ میلادی دایر بوده است.

رستوران هواپیمایی آمریکا
استفاده از هواپیماهای از کار افتاده در گردشگری متداول است و این یکی هم در ایالت کلرادوی آمریکا به رستوران تبدیل شده است. این هواپیما از مدل بوئینگ KC-97 است که برای سوخت‌رسانی به جت‌های نظامی در دهه ۱۹۵۰ استفاده می‌شد. ابعاد این هواپیما برای میزبانی از ۴۲ نفر کافی است.

رستوران جرثقیلی
شاید فکر ‌کنید چه کسی حاضر است در ارتفاع ۵۰ متری، آن هم آویزان از چند کابل غذا بخورد. این رستوران معلق در شهرهای مختلف خدمات‌دهی می‌کند و استقبال خوبی هم از آن می‌شود.


منبع: لست سکند