کافی‌شاپ می‌تواند مکانی برای یک تجربه فرهنگی–اجتماعی جذاب در یک جامعه باشد. علاوه بر گرفتن یک فنجان قهوه داغ، کافی‌شاپ می‌تواند دفتر کوچکی باشد برای افرادی که به دنبال یک فضای کاری به همراه دریافت خدماتی مثل قهوه، میان وعده‌های کوچک و دسترسی آسان به اینترنت هستند. کافی‌شاپ‌های زیادی که چنین خدماتی را ارائه می‌دهند، جایگزین مناسبی برای فضاهای کاری سنتی هستند و معمولا مشتریان منظم و همیشگی دارند.

اگر شما هم به دنبال تبدیل کافی‌شاپ خود به مکانی دلنشین با مشتریان دائمی هستید مطالعه این مطلب از مجله فیدیلیو را از دست ندهید.

فرصت های جذب مشتری فراوان است!

منو
اولین و شاید مهمترین نکته‌ای که باید مدنظر قرار دهید اینست که مشتریان در ابتدا برای صرفه قهوه به کافی‌شاپ می‌آیند. پس توجه داشته باشید که قهوه و تجهیزات کافه خود را از برندهای تجاری معتبر خریداری کنید. اینکار باعث تجربه‌ی قهوه‌ای خوش طعم و اصیل برای مشتریانی می‌شود که از تکنینک‌های سنتی دم کردن قهوه استفاده می‌کنند. اطمینان حاصل کنید که قهوه‌های سنتی ( و شیرینی‌ها، کوکی‌ها، کیک‌ها) در بالاترین نقطه فروش قرار دارند. قدم بعدی اینست که مشتریان ناهار را با منویی از شیرینی‌ها، ساندویچ‌ها، سوپ‌ها، آبمیوه‌ها و دیگر نوشیدنی‌های غیر الکلی جذب کنید. این بهترین شانس فروش چندگانه است.

از نظر من بالا بودن سطح کیفیت خدمات، بهترین تصمیم تجاریست و بیشترین درصد مشتری را برای شما به ارمغان می‌آورد. مثلا اسپرسو قهوه ایست که باعث ایجاد رقابت درمیان کافه‌ها می‌شود. کیفیت آن به طور ۱۰۰% در جذب مشتری تاثیر گذار است. اما نیازی نیست گران ترین نوع اسپرسو را خریداری کنید فقط توجه داشته باشید که برای دم کردن آن حتما از تجهیزات مناسب و آب تصویه شده استفاده کنید. همچنین اطمینان حاصل کنید که هر فنجان قهوه توسط یک باریستا کاملا آموزش دیده تهیه شده که دائما به دنبال بهتر شدن است.

از طعم های منحصر به فرد چای و انواع دمنوش‌ها بهره بگیرید. سعی کنید از برندهایی استفاده کنید که میان مردم محبوب هستند. این باعث جذب مشتری‌های بیشتر می‌شود.

درنهایت درنظر داشته باشید اضافه کردن آیتم‌های جدید به منو برابر با صرف هزینه برای شماست. پس مواردی را انتخاب کنید که تجربه جذب مشتری را داشته باشد.

نمایش‌ها و اجراهای زنده

اجرای زنده محیط کافی‌شاپ را به یک مکان فرهنگی تبدیل می‌کند. زمان‌های خاصی را جهت برنامه‌های سرگرم کننده درنظر بگیرید. یک شب می‌تواند یک گیتاریست مردمی داشته باشد. در حالی که شبی دیگر میزبان یک گروه نوازنده موسیقی محلی باشد. این‌ها گزینه‌هایی هستند که به مشتریان فرصت می‌دهد در برنامه‌های سرگرم کننده شرکت کنند، به این ترتیب شهرت کافه به عنوان محلی جهت فعالیت‌های اجتماعی-فرهنگی بالا می‌رود. همچنین می‌توانید از کتاب‌ها کمک بگیرید. مکانی را جهت یک کتابخانه کوچک با کتاب‌های مفید با عناوین مختلف درنظر بگیرید. می‌توانید روزهای شنبه‌ را جهت شعر خوانی در نظر بگیرید.

نمایشگاه هنر یا نمایش هنر
از فضای دیوارهای کافی‌شاپ برای میزبانی کارهای هنری استفاده کنید. کافی‌شاپ شما می‌تواند یک گالری هنری باشد. این یک فرصت عالی برای هنرمندان محلی است که آثار خود را به نمایش بگذارند. از هنرمندان برجسته اطراف خود حمایت کنید. تابلوهای نقاشی، مجسمه‌های سفالی و … می‌توانند فضای کافی‌شاپ را زیباتر و مشتریان علاقه مند به هنر را به سوی کافه سوق دهند.

کافی‌شاپ را به عنوان نمایشگاه محلی و رسانه‌ای برای انتقال رویدادهای فرهنگی- هنری تبدیل کنید. قسمتی از یک دیوار را به تابلو اعلانات اختصاص دهید. همچنین می‌توانید از فروش آثار هنری که در کافی‌شاپ عرضه می‌شوند حق کمسیون بردارید.

نام تجاری و بازاریابی
برای کافی‌شاپ خود لوگو طراحی کنید و آن را بر روی لیوان‌های قهوه سرامیکی و لیوان‌های فلزی ضد زنگ چاپ کنید و به عنوان هدیه به مشتریان خود عرضه کنید. به علاوه می‌توانید تی شرت‌ها و کیف‌هایی با لوگوی کافی‌شاپ طراحی کرده و یک خورده فروشی کوچک راه بیندازید. این فعالیت‌ها سبب تبلیغ رایگان کافی‌شاپ می‌شوند.

علاوه بر این، کارت‌های تخفیف فروشگاه ابزار بازاریابی و تبلیغاتی مناسبی برای کافی شاپ‌ها هستند. این کارت‌ها دارای امتیاز مشتریان وفادار است و به مشتریان انگیزه خرید بیشتر می‌دهد؛ به این صورت که با تعداد مشخصی خرید می‌توانند یک فنجان قهوه رایگان هدیه بگیرند.
درنهایت همیشه از مشتری های خود بخواهید تا در هرچه بهتر شدن خدمات کافی شاپ به شما کمک کنند. فرم هایی جهت نظرسنجی مشتریان در نظر بگیرید. این یکی از بهترین روش ها برای ارتقا کافی‌شاپ شماست.

fidilio