در قرن بیستم دیکتاتورهای بسیاری بر کشورهایشان حکومت می کردند و همگی جنایات وحشتناکی در حق مردم خود مرتکب شدند و تقریبا اکثریت مردم با این جنایات آشنایی دارند ولی آیا تا بحال فکر کرده اید که آنها چه غذاهایی می‌خوردند؟

کباب مار کبرا، پوست ریشه ی توهم زا و حتی KFC، اینها غذاهای محبوب تعدادی از دیکتاتورهای قرن بیست ام هستند. ویکتوریا کلارک و ملیسا اسکات درکتاب “مراسم شام دیکتاتورها: یک راهنما با طمع بد برای سرگرم کردن ظالمین” دید شما را به عادات غذایی دیکتاتورها، سلیقه و طبع آنها و ترس شدیدشان از سم در غذاهایشان آشنا می کنند.

در اینجا با بعضی از عادات عجیب و غریب و محبوب ترین غذاهای بعضی از دیکتاتورها آشنا می شویم.

کیم جونگ ایل

گویا کیم جونگ ایل در منوی غذایی خود یک غذای ثابت داشته است. سوپ کوسه، چربی گوسفند و سوپ گوشت سگ! او به طور عمیقی معتقد بود این وعده های غذایی قوه ی مردانگی او را تقویت و او در برابر مریضی ها مصون می کنند. همچنین گفته می شود که در آشپزخانه ی او گروهی از زنان مسئولیت عجیبی را به عهده داشته اند، آنها وظیفه داشته اند که مطمئن شوند که تمام دانه های مثلا بشقاب برنج آقای دیکتاتور از لحاظ سایز، شکل و رنگ کاملا یکی باشند.


آدولف هیتلر

گویا آدولف هیتلر رهبر حزب نازی و یکی از منفورترین چهره های تاریخ طبع غذایی صلح آمیزی داشته است! او یک گیاه خوار واقعی بوده که به گفته ی مسئولین حزب این گیاه خواری او امری ایدئولوژیک بوده ولی شایعه هایی وجود دارد که او مشکلات روده ای و معده ای مانند یبوست و نفخ داشته و گیاه خواری او نیز ناشی از این امر بوده. هیتلر چنان سر مسمومیت غذایی پارانوئیک بود که یک تیم ۱۵ نفره مسئول تست غذاهای او بودند که اگر بعد از ۴۵ دقیقه هیچکدام مسموم نمی شدند تازه غذا را برای هیتلر سرو می کردند.

جوزف استالین

جوزف استالین طرفدار پروپاقرص یک غذای محلی گرجستانی به نام سوپ خارچو بود که مواد تشکیل دهنده ی آن گردو، سیر، آلو و انار بوده است. ترکیب خوشمزه ای به نظر می رسد! گویا جوزف استالین سر پخت غذاهای خود بسیار حساس بوده و تعدادی آشپز بسیار مخصوص و مورد اعتماد داشته که توانایی تحمل پخت های ۵ الی ۶ ساعته ی غذاهای استالین را داشته اند. نکته ی جالب این است که یکی از آنها اسپیریدان پوتین، پدر بزرگ رییس جمهور کنونی روسیه بوده است.


بنیتو موسلینی

بنیتو موسلینی رهبر فاشیست ایتالیا طرفدار پروپاقرص یک سالاد بسیار ساده بود که متشکل از سیر ریز شده در ترکیب با روغن و آب لیمو بوده.البته او به شدت از غذاهای فرانسوی متنفر بوده است. موسلینی دقیقا تصویری بود که از مردان ایتالیایی در دنیا معروف است، یک مرد خانواده ی واقعی، او ترجیح می داد وعده های غذایی خود را در کنار ریچل همسرش و ۵ فرزند خود بخورد ولی این قضیه شرایطی هم داشت، قبل از رسیدن آقای دیکتاتور به خانه میز غذا باید آماده می بود و همه ی اعضای خانه باید پشت میز منتظر رسیدن پدر می بودند.

ایدی امین

ایدی امین عاشق گوشت کبابی بز، نشاسته و نان ارزن دار بود ولی عجیب ترین عادت غذایی او خوردن ۴۰ عدد پرتقال در روز بود زیرا باور داشت که این پرتقال ها قوای مردانه ی اورا افزایش می دهند. البته همه ی اینها برای قبل از تبعید به عربستان سعودی بود زیرا در آنجا ایدی امین عاشق KFC می شود! ایدی امین در یک مقطعی گویا به فرهنگ تغذیه بریتانیا علاقه مند می شود و هر روز عصر چای عصرانه می خورده، قابل ذکر است که شایعاتی در مورد انسان خوار بودن او وجود داشت!


پل پات

پل پات دیکتاتور کمونیست و عامل مرگ حداقل ۲ میلیون کامبوجی علاقه ی عجیبی به گوشت داشت، او عاشق گوشت آهو و گوزن و گراز وحتی بدتر از همه عاشق گوشت مار کبرای کباب شده بود! این دیکتاتور بدنام علاقه ی زیادی به برگزاری وعده ی شام خود به صورت لوکس و شاهانه داشت در حالی که مردم تحت حکومت او سهمیه ی بسیار اندکی از برنج را می توانستند در طول شبانه روز مصرف کنند.


فرانسیسکو ماسیاس انگوئما

دیکتاتور گینه بیسائو کسی بود که در زمان دیکتاتوری خود یک سوم الی دو سوم مردم خود را یا تبعید کرد و یا به قتل رساند، مثلا او در یک اعدام دسته جمعی ۱۵۰ نفر از مخالفان خود را در حالی تیرباران کرد که تیراندازان لباس بابا نوئل به تن داشتند! البته این لیست در مورد جنایات دیکتاتورها نیست ولی نوشیدنی مورد علاقه ی این دیکتاتور خیلی هم بی ارتباط با این جنایات نیست. او عاشق نوعی دمنوش بود که از حشیش و ماده ی توهم زای دیگری به اسم ایبوگا درست می شده و به شدت در فرد ایجاد توهم می کرده است! شایعات زیادی هم در مورد انسان خوار بودن او وجود دارد زیرا در یخچال خانه ی او تعداد زیادی جمجمه ی انسان پیدا شده بود.